fredag 17 juli 2009

Så fick man plötsligt jobb i Oslo...

Fram till i fredags förra veckan trodde jag på Brighton, UK, som min adress i höst. Paniken rådde tung över vindsrummet i BK när jag insåg fakta. I måndags ringde de från Oslo, jag bestämde mig för att ge upp allt och dra dit, ta jobbet som barista på Kaffebrenneriet och allt skulle bli kämpegräjt! Tills jag insåg fakta även på den punkten och brände det snöiga, dyra livet i grannlandet på bål. B-planen Berlin gick i stöpet när jag insåg att jag inte hade något där att göra med inget annat än Martinas heilande till tyskakunskaper. Sen plötsligt skulle jag dra till Indien och bli sådär förbannat prettoperfekt, smutssolbränd och pinnsmal på vitt ris. Inse meningen med livet och sånt va... just det...

Jag ger upp.

2 kommentarer:

emma sa...

Vad ska du göra då? Varför inte Brighton? Dit ska jag, pepp!

CAJSA sa...

för att jag är reserv #19 på den kursen. OPEPP!